Jan 23, 2014

RUMAH IDAMAN :: kanopi IKEA dah pasang...yeayyy!!

Salam semuanya........

Lama gak la kc menyepi....
sibuk konon...mihamihamiha
tak de lah..ada la urusan kerja yang tak abis..di samping ketagihan baru meningok cerita korea online...
itu la malas kc nak terjebak dengan korea2 nih...
kalau dah terjebak..mak aiii
payah nak berenti...

Ujung minggu memang hari kc sekeluarga berehat...
Hujung minggu untuk orang Johor yang bekerja gomen mcm kc nih jatuh pada hari Jumaat Penghulu segala hari...kalau tak balik kg kc dok melepak jek kemas2 umah apa yg patut..atau keluar makan angin sikit2...dekat2 jek pong...

Ujung minggu nih tak balik kg..
jadi kc mintak husben pasangkan benda alah kanopi yang kc dah simpan lama..tak pasang2
sebab drill takde nak tebuk lubang..
Ni kc pinjam drill opis terus soh husben pasang..
Kanopi nih kc beli kirim member opis jek..kebetulan diaorang nak p IKEA tuh..kirim jek la...
nak pegi sendiri entah zaman bila..




kc pasang bersebelahan katil..
katil nih saiz queen...biar la nanti orang datang nak tumpang bilik nih...
maklum la bilik tak banyak...ada 3 jek..
Bawah kanopi tuh kc plan nak letak meja kecik mcm ikea punya tuh...
susun buku2 bawah tuh dan permainan berbentuk ilmiah sikit...
atau susun flash card dalam tuh...mcm sudut bacaan...
letak permainan dalam bakul kat tujung tuh...
biar dia bersepah dalam tuh...
kc pon plan nak beli karpet kecik ketak kat uung tuh..so main2 takde la sejuk montot si manis nanti...

itu cadangan jek...buat entah bila...
hehehehe...
setakat nih kc letak permainan2 si manis...
selama nih dia sibuk main depan tv...kalau orang nak datang tiba2 kelam kabut kemas mainan dia...
so kali nih letak jek dalam bilik dia nih..nak sepah ke apa ke..tak jadi masalah...

Dah lulu ek...
kawasan2 lain dalam bilik nanti kc cerita..setakat nih tak kemas mana pon...
cerita pasal ruang meja belajar si manis kc dah cite kat sini
yang lain...
tengah sikit2 buat...
tema kasih sebab sudi baca...
salam sayang  xoxo..


L.O.V.E : nak p masak nih...entah nak masak apa...

8 comments:

  1. ala cutenye kanopi tu..meja & kerusi pink tu pon cute..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tema kasih Mar....singgah selalu ya...

      Delete
  2. ramai peminat kanopi ni...mmg cun! :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe...tu lah... tema kasih fizah...

      Delete
  3. berapa hinggit kanopi ni??..letakkan atas kepala katil pun cun kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak ina..ikea nih.... RM39.90 aku kirim zai tu ari dia pegi...hihihih

      Delete
  4. Ko cat sendiri ke belang2 tu k ngah? Kelassssss

    ReplyDelete
    Replies
    1. xea... : aah aku kerah tenaga laki aku soh cat..ingat nak strip kecik2 tuh...tapi tak larat katanya..wakakakak..jadi la beso2 gitu..ahahaha

      Delete

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....