Jan 11, 2014

DIY :: Bekas Pin tudung @ shawl

Salam semuanya......

Lama gak kc menyepi...
tak sempat sibuk ngejarkan isi borang sana sini..untuk permohonan kenaikan pangkat...mana tau ada rezeki kan..so memang terbiar la blog nih..nak menulis pon alaaa..malas betol rasanya...

Ni ari kc nak kongsi camana kc simpan pin2 dan kerongsang yang selalu kc pakai untuk p jenjalan atau p kerja. kat kedai memang ada jual bekas pin yang ada span kat atas tuh. tapi kc tak suka pakai sebab nak ambik kerongsang plak kang kena bukak penutup dia..leceh laaa...




Haaa..ni la masalah dia bila pin dengan kerongsang kecik beso semua dah bercampur2.
tak sah kalau tiap2 pagi nak p kerja..
nak cepat2 mesti tercucuk jarum nih..
tensen mak...




So jom kita DIY..


 Barang2 yang diperlukan cuma 3 jek..
1. kotak pin yang sedia ada..
2. Span terpulang nipis ke tebal..kalau nipis boleh tindan 2 atau 3 keping
3. Double sided tape.


Ukur span tu guna bekas pin.
tandakan dengan pensel..
Untuk bekas pin macam kc nih. potong 3 keping kasi tebal sikit.



Potong span yang dah tanda..
ikut bentuk bekas biar kemas.



Lekatkan pita pelekat pada dasar bekas...
Tindankan ketiga2 span yang dah di potong tadi.
Susun dengan kemas..




Taraaa..........
Dah jadi dah...Bekas nih kc memang letak brooch yang kc suka pakai jek..
yang lain2 brooch kc letak di almari.
Soo...takde la kes tercucuk jarum pagi2 dah...
Kalau nak balik kampung atau pergi ke mana2 baringkan jarum2 tuh dan tutup bekas seperti biasa...


L.O.V.E : Terima kasih sudi baca..jumpe lagi xoxo

3 comments:

  1. senang dan praktikal nak gunakan

    ReplyDelete
  2. idea yg bgus...Senang wat cm ni..xada la kes nk cri kerongsang mna letak lg,

    ReplyDelete

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....