Oct 9, 2013

RIMAH IDAMAN : cat master bedroom

Salam semuanyaaa...


Kc dan cerita pasal kaler feature wall dapur kan....belom??? klik sini kalau nak baca.
sekarang nak kongsi kaler master bedroom plak. pilihan kaler memang tak romantik langsung. mula2 kc memang berkenan gila kaler Purpple. servey kaler purpple bukan main jek. memang macam kompem la nak kaler purpple tuh....tapi last2 kc tak jugak pilih kaler tuh.

Banyak kc baca mengenai faktor memilih kaler untuk bilik tidur nih. Semuanya terpulang pada individu apa yang di inginkan sewaktu dia masuk kamar tidur. Nak tenang ke? nak romatik ke? nak bertenaga dan berahi ke? (wakakakakakakakka) itu terpulang pada interpetasi masing2 la kan...kalau baru2 kawin harus la pilih kaler2 yang romantik kot. hehehehehe.


Agak2 kc pilih kaler apa ekk???
tengok bawah jek laaa....

 .
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.




Sky Blue uuuooollssss...
Tapi tiba2 ada strip cream plak...saja jek husben kc wat gitu..asalnya nak buat belang2 untuk keseluruhan bilik. pas tuh macam termalas lak nak buat garisan2 tuh. bukan senang nak kasi tegak garisan tuh. silap2 ukuran jadi senget benget lak nanti. so buat gini jek laaa...

Kenapa KC pilih kaler biru??
Warna biru langit bisa mempengaruhi perasaan menjadi lebih tenang dan damai. Warna ini sebaiknya diterapkan dalam ruangan yang biasa anda gunakan untuk melepas penat seperti bilik tidur. Bilik dengan cat biru tersebut akan membuat anda lebih nyaman dan nyenyak ketika beristirahat. Rujukan ada kat link tersebut. <link> .


Nak nyenyak tidur setiap malam ???
Cat la bilik anda dengan warna biru kerana Biru dapat memberikan kesan tidur yg nyaman dengan masa yang paling panjang berbanding warna lain iaitu selama 7Jam 52 minit. Ini pon jadi salah satu punca kenapa kc pilih kaler biru sebagai cat dinding utama. Kita try la untuk setahun. kalau kualiti tidur sama jek. kita cat la plak dengan kaler lain. hihihihih..

Menurut pakar,  warna  bilik tidur mempengaruhi waktu tidur korang. Betol atau tidak bergantung kepada kepercayaan masing2.Ini hanya kajian sahaja. Nanti KC akan kongsikan fakta yang dah kc cilok sana sikit sini sikit berkenaan warna dan juga kesannya terhadap waktu tidur seseorang nih. Perghhhh dah macam tajuk kajian nak sabung PHD pulak..heheheh. Agak menarik jugak untuk di kupaskan. hihihi.


OK la..jumpe lagi lain masa...
Thanks sebab sudi membaca...

L.O.V.E : penat weii mengemassss...!!!!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....