Sep 4, 2013

RUMAH IDAMAN : Kisah kipas dan Lampu

Salam semuanya...

Haaaa...
sambungan dari entry kc P IKEA tuh...dah baca?? klu belom meh baca sini.
Kengkonon niat di hati nak p NIlai cari kipas dgn downlight tuh. tak la pulak kc suvey2 kat intenet ke apa ke nilai tuh murah ke mahal. sekalituh dalam perjalanan tuh kc terfikir lak nak baca2 kat intenet. Banyak betol blog cakap satu kedai kat area Puchong nih murah dan banyak pilihan. Review blog cakap yang nilai lebih mahal dari Pucung tuh sebenarnya.

KC bagitau hasben.
mula2 dia mcm caya tak caya la cakap kc nih. tapi dia berpusing balik la masuk ke area KL tuh.Tema kasih banggg...sayang awak ketat2. hehehehehe.






NI la kedai yang banyak diperkatakan.
HOUSES of LIGHTINGS Puchong.

Gambar nih kc pinjam kat blog mana tah. Tema kasih pada blog berkenaan. betol kc lupe blog mana. maaf ya. KC sampai sini lebih kurang kol 7.45malam okeh. lagi 15minit jek nak tutup kedai. memang tak sempat nak snap gambo signboard. lagipon gelap ko. bateri kong sudah..flash pon tak boleh nak bukak dah. selamat laaaaa... nasib sempat masuk dalam. ngam2 kol 8.15cam tuh grill kedai tuh pon di tarik. selamat aku dok dalam kedai tuh. Time kc sampai nih memang penuh kedai dengan manusia2 yang nak cari benda yang sama. nak bergerak pon memang susah. Yang masih kat dalam tuh diaorg tak halau. tapi nak masuk mmg diaorang tak benarkan dah.



eeeiii aje la gilaaa banyak betol downlight yang cantik2 ko.. yang kaler gold, silver bulat empat segi 3segi ko...pilih jek laaaaaa.....



Nampak yang colour silver ada blink2 tuh. ala2 dimond gitu.ahahahaha..husben kc pilih yang tuh .
kc setuju aje laaa... Siap mentol dan lampu sepasang RM14.00. KC dah suvey kat area rumah kc. yang biasa2 tu pon dah RM16.00. berbaloi la beli sini. murahhhhh.. KC beli 25set.

Ruang Tamu   : 6biji
3 bilik             : 12biji
Ruang Makan : 4 biji
Ruang Dapur  : 2biji
2 bilik air        : 2biji

Jumlahnya adalah 26 set sepatutnya okehhh!!! kurang 1 bijik...takpe dalam bilik air kita boleh pakai yang lain pesen. sabar aje laaaaa!!!



Lain2 yang di borong kat sini.

1. Kipas untuk ruang tamu : KDK 5blades with remote Metallic colour RM 285.00
2. Kipas untuk ruang makan : Panasonic 4 blade with remote dark Gray colour. RM 230.00
3. 3 biji kipas untuk 3 buah bilik : Panasonic 3blades takde remote Black kaler. RM149.00 each.

KC pon tak pasti la sama ada harga nih murah ke mahal.tapi menurut blog2 yang kc baca harga kedai nih mmg jauh murah dari Nilai3. so rasanya kc buat pilihan yang tepat.



Haaaa tu dia..rabak poket okeh.
Siap ada ni giliran lagi nak bayar. dan 1148 adalah no terakhir pada hari berkenaan. Lucky no nampaknya.
Total semua sekali RM 1300 ++ (korang tambah la sendirik.)

KC tunjuk harga kat sini bukan nak menunjuk2 ada duit ke apa. tapi untuk rujukan kawan2 yang nak masuk rumah nak buat perbandingan harga kedai mana yang murah yang mana yang mahal. itu jek. maaf la kalau ada yang baca pas tuh terasa kc menujuk2. Sori eeekkk...


L.O.V.E : selesai satu bab!! wireman on dah jumppe...lega!! Mohon Allah murahkan dan berkati rezeki kami sekeluarga.. AMINNN...


No comments:

Post a Comment

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....