Sep 28, 2013

RUMAH IDAMAN : Grill + Awning

Salam Semuanya............


Alhamdulillah....
Sedikit demi sedikit progress Mahligai kecil Kc hampir ke penghujung...
kali nih kc nk kongsi cite pasal grill + awning..
grill dgn awning nih salah satu perkara wajib la kiranya sebelum masuk rumah...klu tak ada mcm tak lengkap selamat lak nak duduk sesebuah umah tuh.

Penat betol rasanya suvey pasal grill nih. ada gak kol orang..nak tunggu depa mengukur mak aiii mcm apoimen dengan PM plak. bukan main lama lagi..jap jadi jap tak jadi..jap pagi jap petang. korang tau kan kc memang tak minat tol orang leceh2 nih. yang penting nak kompem jek dulu ambil turn. pas tuh kasi deposit sikit. kita chop giliran laaa...ni nk ukur pon bukan main lambat..apatah lagi nak pasang kang. pppppffftttt malas layan...




Haaa...ambik loo..
ni jek gambar terbaik kc boleh ambek.
hahahahah..malas nak p snap dekat2..mcm hape jek..
KC pertama kali singgah kedai nih. mintak tokey dia p ukur terus dia setuju. takde la dia leceh2. memang tepat pilihan kc.

Kedai dia nih dekat Kampung Anjung Batu, Tangkak
Kalau dari tol Tangkak tuh belah kanan u olllss laa...dekat jek dengan tol lebih kurang 500m jek.



Tu diaaa...
grill paten JEPUN katanya.
kenapa dia panggil paten jepun tak dapek den nak nolong...dah itu yang tokey kedai cakap.
Kc memang tak tau paten jepun tuh bila brader tuh cakap kita buat paten jepun la kak,,harga tak mahal sangat dan besinya pon agak tebal. KC terus letak kepercayaan pada abang kedai nih untuk buat. Letak deposit dan tunggu pasang jek.



 Yang nih grill tingkap master bedroom.






kc ambik pekej kat kedai nih. grill + awning sekali. senang la malas nak cari sana sikit sini sikit. untuk taman nih..kc lah orang pertama yang pasang awning bagai. nampak ??? semangat tak nak duduk umah baru. ahahahahaah.. Belakang pon kc pasang awning panjang lebar 20' x 3'. Diaorang buat kerja pon sangat cepat. untuk awning dan grill nih diaorang cuma perlukan 2 hari jek nak pasang. pas tuh kalau ada sebarang komplen boleh terus cakap kat brader yang pasang nih. diaorang akan betolkan. Mula2 grill depan kc tuh bukan main ketat nak kunci sampai keluar muscle ahkak okeh. . pas kc kasi tau bos dia petang tuh jugak depa repair. now sangat senang nak buka dan tutup. hurrrmmm. 100% puas hati.

Untuk pekej awning + grill nih harga RM3500.00
hajat mmg la nak wrought iron bagai tapi duit banyak lagi benda lain nak guna. so kita ambik yang ekonomi jek. lebih duit nanti boleh kita spent ke lain2 perkara.


Untuk pertanyaan boleh kol tokey kedai tersebut :
GBR  Awning (Ghazali)
012 3407748
012 3677748



L.O.V.E : kongsikan apa yang baik. Alhamdulillah.


4 comments:

  1. penat la sikit duk survey2 harga dan barang kan.. nak yang terbaik, penat sedikit pun tak pe kan..ada grill baru rasa selamat sikit kan duk kat rumah.

    Cik hani suka grill yang melintang macam tu, xsuka yang bunga2..

    ReplyDelete
  2. betol cik hani....penat kesana sini..tapi bila dah pasang baru rasa selamat sikit. dah siap baru rasa lega sikit...thanks visit my blog..keep visiting.. :)

    ReplyDelete
  3. Salam kak , sy br dpt uma d muar n becadang nk wat grill n awning sblm msk uma ni. So mmg tecari gak mana yg boleh d dgr harga nya. So sy nk tanya akak. Berapa jumlah tingkap dan pintu yg akak pasang tu.
    Contoh
    pintu sliding 3 daun kaca 1
    pintu dapur 1 daun 1
    tingkap berapa.

    Harga yg akak katakan tu temasuk harga awning dpn n belakang ke???
    depan berapa n belakang berapa sq ft??

    ReplyDelete
  4. Jika akak xkeberatan ni no hp sy. Mgkn boleh sms tok sy tny kan soalan lbh lanjut. 012 3934652 nama sy hidayah.

    ReplyDelete

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....