Feb 25, 2011

sayang mama tinggal sekejap ya....

As-salam...

hari nih 24/2/2011...
tempat akak bekerja buat lawatan penanda arasan dengan kolej komuniti langkawi...sambil makan angin sebab semua staff kami telah bertungkus lumus sepanjang tahun lepas mengerjakan kursus pendek dengan jayanya...percutian yang boleh dikatakan sepenuhnya ditanggung ini adalah hadiah buat kami semua.,,
lawatan penanda arasan tuh kita nak tengok dan nak tiru cara pihak kolej komuniti langkawi mengendalikan projek home stay untuk penduduk sekitarnya...sebab Ledang juga ingin membuat perkara yang sama...untuk ekonomi penduduk sekitar daerahnya..




si manis saya tinggalkan di rumah pengasuh sehingga esok tengahari....kerana esok tengahari babahnya akan datang menjemput..maklumlah kehidupan suami isteri jarak jauh...
kurang puas saya mencium pipi si manis...
saya jarang meninggalkan si manis tanpa sebab...
apatah lagi kalau jalan2...seboleh mungkin selagi kederat ada..saya gendong si manis ke mana saja saya pegi...air mata saya menitis bila si manis mula mendepangkan tangan bila saya memulakan langkah meninggalkannya...


mama pegi kejapa aja sayang, esok baba jemput si manis..ahad mama balik ya..saya memujuk hati si manis...walau pada dasarnya si manis masih belum mengerti maksud kata2 saya.. nampaknya si manis tersenyum sambil mengira burung2 beterbangan di dada langit..sambil menjerit2 mama bird...bird...bird...sedikit demi sedikit saya meletakkan gear di tanda R dan berlalu...hilang kelibat si manis dengan pengasuhnya yang hayal mengira beburung...air mata saya yang meleleh tanpa saya sedar...orang boleh mengata saya ngada2 atau apa saja...saya tidak tahu kenapa...itulah saya......

L.O.V.E : saya juga sakit bila si manis saya di sakiti...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....