Dec 21, 2010

saya budak baru belajar...

salam blogger....

aku tak pernah minat edit2 gambar nih...apatah lagi nak edit guna sofware yang susah2 cam photoshop dan sebagainya...paling bacin pon aku hanya guna sofware internet yang senang2 macam photoscape ke...senang kan?? budak2 darjah 2 leh buat...biasanya gambar yang aku pos dalam blog..fb dan sebagainya aku ambik gedebuk cam tuh jek tanpa edit sikitpon...klu muka aku nampak cun tuh..maknanya semulajadi cun la tuh..ahahahahaha..

tapi...suatu hari pada 21/12/2010..cantik jugak no tuh..hihihi, aku ikut kursus pendek kat kolej (untuk staff yang kurang kursus 7 hari setahun) walhal aku tak terlibat pon sbb kursus aku dah melebihi dari sepatutnya...korang tau kursus apa??? Adobe photoshop.....ahahaha...dan hasil kerja pertama aku setelah bersusah payah....taraaa..........hasil percubaan pertama...



ahahahhaa...amacam, boleh buat poster tak?? ni nak buat pon macam2 halangan ler, sat gambar hilang ler, sat tak jumpe cursor ler..., azie opis mate aku yang terang hati lah yang banyak tunjuk ajar aku, klu ada periksa pasal editing gambar nih time skolah dulu, kompem aku tak leh grade la jawabnyer....maklumler aku belajar from 0...nol..tak tau apa2...


dan yang seterusnya....kalau dato najib tengok nih, kompem terharu dia...ahahaha,

nampak apa yang aku buat mmg tiada apA2 untuk mereka2 yang dah advance dgn photoshop...bagi aku yang baru nak berjinak2 dengan dunia etiting gambar nih...boleh ler....tapi series aku mmg tak dilahirkan untuk jadi seorang yang kreatif bab editing gambar nih...untuk suka2..main2 leh ler...dan projek seterusnya...aku nak buat header baru untuk blog aku hehehehe,,....

dalam kursus tuh gak kitaorg belajo softkan gambar, buang jerawat la kedut muka la...banyak lagi ler,,berbaloi2 ler belajar sehari suntuk....seterusnya terima kasih untuk cikgu syahrir yang sudi mengajar anak murid yang tak berapa nak bijak bab2 edit gambar nih...


L.O.V.E : dapat edit gambar sendiri jadiler.....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....