Nov 17, 2010

korban kali ini.......

salam blogger....
tak terlewat rasanya mengucapkan selamat hari raya korban untuk awak2 semua yang membaca blog akak nih...hehehe
taun ini ada lain sikit sambutan keluarga kami...mana taknye..
raya2 orang pulang ke kampung...kami sekeluarga..mak, abah, adik, anak2..suami sekeluarga beraya kat rumah kakak di JB...tahun nih umah kt kampung buat close house,,heheheh

aktiviti tahun nih tak kurang hebatnya..apa lagi aktiviti biasa keluarga kami ler iaitu makan2...jalan2...pegi beraya di umah sedara mara...seronok tengok anak2 berbaju sedondon...




dalam perjalan ke rumah pakcik saudara belah mak...kami pagi pas semayang raya dah gerak ke sana sebab dalam perjanjian makan2 kali nih...umah pakcik buat makan2 besar untuk kami...



diaorang memang kuat makan...tidak di nafikan lagi...



ni ntah round yang keberapa diaorang makan,,,saya tidak pasti..tengo licin mangkuk2 semua..dasat tol...



saya dan kakak..untuk pengetahuan...yang bertudung pink itu sedang menggayakan tudung baru,,,huhuhuhuhuh...(saya adalah yang bukan tudung pink) wink..wink...



ni gambar mr hubby...ada cerita kenape sy masukkan pic nih...gambar nih sy ambik pas beraya rumah bapa mertua kakak saya...jangan heran,,kerana kami sekeluarga sangat rapat....tetiba si baju merah nih keluar dari kereta dan kata kat saya..."mama tolong snap pic baba sekeping..nak uplod dalam fb...bedekah2 sy ketawa...selama nih sang suami hanya layan fb untuk main game poker jek..sejak bila ntah nak uplod2 gambar bagai...huuurrrmmm..layan jek ler..jangan yang bukan2 sudah,,,hehehehe


 

pernah tak korang berya kat rumah sedara yang tiada tuan rumah...tahun nih kami sudah melaluinya,,rumah opah tahun nih kosong sebab diaorang pon keluar beraya gak...kami datang dah agak petang...time kami sampai mak cal2 la opah...diaorang pegi bergambar keluarga kat studio gambar, sib baik kunci tinggal kat luar..mak saya tau ler tempat rahsia tuh, kami masuk makan2 buat macam rumah sendiri...diaorang sempat lagi baring2 kekenyangan...dalam sejam gak kami lepak kat sini, nampakgayanya opah lambat lagi balik..kami ambik keputusan balik trus jek jek ler...


mak saya yang semakin dimamah usia..saya sayang mak saya..lepas ada anak nih makin dalam rasa kasih saya pada mak...



L.O.V.E : nasib anak saya tidur dalam buai sambil dienjut oleh sang mesin...mama sempat update blog...heheheheh...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....