Nov 15, 2010

cinta aku tulus

salam...
tiada kata menyatakan ikhlasnya menyintai..
untuk anak dara saya yang baru menyambut ulangtahun yang pertama saya aturkan satu majlis atau lebih sedap dipanggil aktiviti makan2 bersama keluarga terdekat..iaitu ahli makan tetap..mak abah, taufik, long sekeluarga dan saya anak beranak..

entrini sepatutnya lama dah saya uplodkan..dek kerana terlalu padat jadual berkursus sana dan sini, saya tidak berkesempatan mencoretkan di dada ini untuk tatapan sang puteri saya bila dia dewasa kelak..biar dia tahu dada ini dipenuhi namanya..biar dia tau kasih sayang saya tidak dapat di ganti dengan apa pun...biar dia sedar babah dan mamanya serius menyayangi...tragis kan kasih sayang seorang ibu..lebih dari segalanya..

macam biasa..saya aturkan makan2 nih kat sebuah 'kedai makan terkemuka kat jb'...ramai sangat orang..sepatutnya saya lebih peka tentang itu, makan jadi tak selesa sebab lama menunggu menu...tapi kerana ini hari jadi puteri saya..saya tidak marah2 atau berperasaan apa2..hanya sabar menanti..




lokasi tempat makan2 nih hanya lah di jaya jusco tebrau...tak de la sampai oversea saya bawa mereka makan2..



kegembiraan mereka adalah keutamaan saya...waktu ini keadaan kedai makan ini sangat padat lebih2 lagi dengan kapasiti pekerja yang tidak sampai 10orang tak mungkin dapat menampung apatahlagi melayan kerenah pengunjung..kami ambil keputusan untuk tunggu sahaja..tapi nampaknya klu tak mintak makanan tak dapat..so solusinya, abis satu menu..mintak menu seterusnya..abis satu menu minta lagi menu seterusnya...sampai habis menu..syok kan??


 kek kewajipan saya...choclate ingulgence...saya sipa tipun lagi dari rumah soh kedai tuh simpankan satu sebab kebiasaannya kek ni mmg akan sold out..sedap sangat agaknya..(mmg sedap pong)..



 kedua2 mereka saya sayang...


jangan terkeliru tulisan nama diatas kek tersebut..saya sengaja buat begitu biar si kakak gembira..dia kata besday dia sama dengan adik qaleesya walhal besday dia dah sambut time bulan kemerdekaan tu ari...untuk kegembiraan mereka2 yang saya sayang apa salahnya...



disebabkan kesesakan teruk kat kedai makan tersebut saya memilih untuk potong kek dan nyanyi sekuat2 hati di rumah sahaja...membesar sudah anak2 kesayangan saya nih...



bukan itu saja..aktiviti diteruskan lagi dengan makan sate di kedai pakcik saudara saya di taman perling (warong deretan kedai makan mara paling ujung sekali) setakat nih..inilah sate terbaik yang pernah saya makan..bukan nak puju sedara senditi...tapi hakikatnya begitulah...sate beliau cukup rasa, rempah semua terasa...susah saya nak kata sendiri la anda2 diluar sana cuba...SATE MAIL..try la cari mesti jumpe..


ni la satenya..saya lebih suka sate ayam, kerana saya tidak berapa minat lembu...kemudian kami pulang dengan rasa sangat kenyang..opsss lupe,,makan2 ini bukan sekadar sate..nasi ayam penyet....mee hailam...otak2 kempas...dan sebagainya...terasa sangat kenyang...dan balik la kami..



terujakan bila mendapat sesuatu yang sangat berharga dari kesayangan...tanda ingatan paling istimewa bila mana kakak husna menulis sendiri untuk dihantar kepada adik qaleesyanya...saya sangat bahagia dengan adanya mereka...




terima kasih untuk yang sudi memeriahkan majlis makan2 kita..walau tidak seberapa...saya sangat bahagia dengan adanya kalian....



L.O.V.E : haya kesyukuran yang saya panjatkan, semoga bahagia ini kekal bersamaku...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....