Nov 16, 2010

gilakan aku????

salam blogger..
meh ler nak kongsi satu cerita..
gila kah bila seseorang gilakan sesuatu..ntah la korang...aku tak pasti bila mulanya kegilaan nih..yang pasti sejak aku bekerja dan ada duit sendiri nih kegilaan nih bertambah kronik..


takut kadang2..
tapi buat2 biasa lah...bukan membazir pon...(ye ke?)


layannnzzzzzzzzzzzzzz........
bukan kegilaan pasal apa..hanya gilakan seseorang bernama 'handbag'...
yang pasti harganya tidak la mahal mana..mampu dimiliki oleh semua orang..bahkan, budak sekolah zaman sekarang pon mampu memilikinya...aku tak pernah peduli pasal brand..asal aku rasa lawa..boleh tukar2 sudah ler...


ni beg nostalgia paling aku sayang...sewaktu nih aku belajar Master lagi, dan ni la satu2nya beg time belajar yang aku masih simpan..meterial dia denim..brand Levis..time belajar brand levi's nih dah kira mahal sangat la ko...aku beli guna duit biasiswa KPM..ahahahh...time tuh nak harap duit mak abah bagi,,,mmg tak de ler...


beg Sembonia nih, aku beli time aku dah kerje...tali boleh panjang pendek..seingat aku aku beli di WETEX Muar...harga sangat berpatutan...bawah 200


klu orang rajin pegi jusco mesti perasan brand beg nih.. Cleef..brand yang sangat bagus kerana design yang kebanyakannya simple dan harga bawah 100..kadang2 100 boleh bawak balik 2bijik lagi..berbaloi2..


cerita pasal beg nih best sikit...yang ni beg free..mak aku punye aku sebat...ahahahah...abah aku belikan mak kat KL tapi mak cakap beg nih tak sesuai untuk orang tua. so kesimpulannya..aku la orang muda yang dapat..ahahahah...



ini juga brand cleef...juga made in JUSCO...setiap kali g jusco mesti aku sambar satu, harga aku tak kira lah...janji aiku dapat salin beg yang sedia ada...penyakit betol ler...


ni salah satu beg kegemaran...disamping begnye besar..sangat sesuai aku bawak untuk perjalanan yang agak jauh...boleh masuk telkung bagai...brang Alan Delon...harga juga berpatutan...bawah 300


ni beg aku pon tak pasti kenape aku beli, aku tak pernah pakai..yang pasti aku hanya biar aje beg ni dalam kotak...smp sekarang aku tak sentuh...harga bawah 100


ni pon beg ibunda aku...ahahahahhah...
pinjam yang tak pulang2...



lagi brand cleef..kan aku dah kata...selagi ada jusco kat melaka tuh, selagi tu la aku akan angkat bawak balik beg brand nih...murah. walau time shopping tu duit limited, tetap mampu beli beg jenama nih..harga bawah 100



ini antara koleksi aku yang agak mahal sikit...beg hari raya...brand pere cardin..agak serba salah pada mulanya nak pakai kaler coklat nih, maklumlah aku ni orangnya agak tipikal hitam, sahaja...tapi bila dah beli ok jugak kaler coklat nih...harga bawah 300



beg nih seorang sahabat baik aku azi belikan di china..waktu keluarganya melancong kat sana...kaler masih lagi dark coklat...harga 100 malaysia tau...



ini koleksi CR2..aku masih ingat lagi time nak pilih beg nih, lama gila aku belek2...sebab design nih ada 2 pilihan kaler..satu kaler nih, satu lagi kaler cream belang coklat...jap nak itu, jap nak ini..pening promoter tuh...last2 aku ambik jek ler...harga bawah 200



aku rasa antara koleksi aku...yang nih paling mahal sekali,,sebab aku beli sampai harganya 400ribu...ahahahah, tapi rupiah ler..beg nih aku beli hasil borongan aku time melancong kat bandung syurga beli belah sana...aku dah tak tau sangat nak beli  yang mana...ni adalah pilihan terakhir aku..sebab aku orang last keluar dari kedai tas tersebut...walhal orang lain dah borong 3,4 beg...



ni adalah latest beg yang aku pakai...ala2 old school..sebab kembali ke zaman dulu guna tali rantai2 cam tuh...seimle...brand Leno..harga bawah 100 sahaja..aku bekenan beg nih sebab struktur kulit beg nih sangat lembut...dah buat pertama kalinya aku guna beg kaler putih...cantik la jugak kan???



yang nih pon beg zaman dulu kala...rasanya pertama kali aku masuk kerja...nak masuk kerja kerajaan...kena ler propper sikit kononnye...aku beli ni harganya bawah 250 brand Sembonia...



L.O.V.E : waktu aku menulis entri ini, aku dah pong guna handbeg baru, jenama aku terpaksa rahsiakan...aku akan uplod di entri akan dattang..ahahaha..konfem sah gila!!!!

4 comments:

  1. perhhh giler la..banyak tol collection beg T__T.nape pempuan suke beli beg banyak2 ek?konpius2

    ReplyDelete
  2. pakeri :...ahahahahah, ala sikit2 jek...jangan kompius2 la dik non..pompuan mmg begitu...hihihih

    ReplyDelete
  3. sejak ade Alfiy, tade makna dah aku nak bimbit henbeg ala2 clutch gitu. sume stok2 yg besa gedabak bole sumbat diapers sekali :p

    ReplyDelete
  4. xeea : beg ni tak masuk lagi yang besar2 gedabak stok yang sumbat botol susu bagai...ahahahah

    ReplyDelete

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....