Feb 8, 2014

RUMAH IDAMAN :: apabila suami memasak

Salam semua.......

ni entri lama baru nak publish..
terperuk jek dalam draft...

ni kisah sang suami yang sangat suka memasak..
hobi beliau selain main game PS3 beliau jugak suka beno mengodek2 peti ais,,
ada jek nak di masaknya..
dan ini lah yang membuatkan isteri beliau sampai ke sudah pandai masak kicap jek...
hihihh..alasan...

Pantang lah tengok peti ais penuh..
ada jek menu2 istimewa yang beliau masak..
dan keteraan beliau memasak tidak dapat di sangkal lagi
(ayat membodek tahap dewa ke8) hahaha

Tapi itu lah kan...
Tuhan maha adil...di kurniakan kc suami yang rajin memasak..
tapi bab2 kemas memang hampeh la sangat...
Baru2 kawin dulu...nak lipat selimut pon payah nak jumpa..
apatah lagi nak lipat kain...
Kemas baju balik kampung...
Janji bab2 yang mengemas nih lah...
Basuh kain ok lagi..sebab pakai campak jek kan...
Tapi..bersyukurlah sebab sekurang2 nya bab memasak kc dah tak payah nak sibuk2 dah...



Kisahnya..
Sebelom Suami Memasak :

kemas sudah...
bungkusan kat bawah tuh kaki kambing ko...
memang la tak berusik
.
.
.
tapi selepas beliau turun ke dapur dan mula memasak :
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

hahahaha..
tonggang langgang ko...
seget benget tpware mak jemah di kerjakan sang beliau...
tu belom tengok sink bukan main lagi penuhnya....
.
.
.

tapi setelah melihat hasil air tangan beliau...
terus beristigfar dalam hati...
Astagfirullah Hal Azim...
Tuhan telah kurniakan aku seorang lelaki yang sangat baik...
apa lah salahnya aku melengkapi kekurangannya...
apalah sangat kemas tuh kalau nak di bandingkan dengan apa yang telah dibuatnya untuk aku sekeluarga...


Ikan stim halia ko...
terus hilang diet mak jemah.....hihihihih


Dah dulu ek..nanti kita talk..talk latter..
sayang korang xoxo


L.O.V.E : Alhamdulillah...syukur tidak terhingga...

5 comments:

  1. Sama la laki kite.blh msk tp nk kms hampeh. Tp ttp bsyukur sbb blh tlg msk

    ReplyDelete
    Replies
    1. BETOL TUH CIK HANI...Alhamdulillah la depa nak tolong....hihihih

      Delete
  2. hehe...mg dorang fail bab mengemas tu...tp bersyukur sgt sbb tolong masak kan...;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..aah Linda..nasib nak tolong...hihihih

      Delete
  3. tak sepah sgt tu..yg penting rajin tlg masak =)

    ReplyDelete

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....