Dec 10, 2013

RUMAH IDAMAN :: Susunatur 5s Rak kasut

Salam semuanya..........

Cerita pasal 5s nih...
sepatutnya bukan dalam rumah jek kena 5s..
luar rumah kawasan parking kete.
kawasan laman rumah ..bunga2 an suma kena buat 5s..
baru seragam katako..

Lama dah gambar nih terperap dalam hp (ya..saya ambik gambo pakai hendpon jek)..kesian kan.....
ada gak niat nak p beli kamera yang proper sikit untuk ambik gambo..tp budget asyik kelaut jek..bio la..janji boleh ambik gambo sudeyyyy...

Ok ni  ari kc nak share pasal camana kc susunatur kasut2 yang menimbun kat umah tuh..
banyak pon yang dah kena campak dalam tong sampah...
yang tinggal semuanya memang yang ada dalam rak kasut nih jek la...

Maknanya..
kalau nak beli yang baru kena la buang yang sedia ada nih...
baru la tak melimpah ruah...
Kesimpulannya...
pakai kasut sampai jahanam baru beli baru...huhuhuh




Ada yg kc letak dalam kotak sebab jarang2 beno penggunaannya...
yang selalu pakai letak cam tuh saja...
takde la kemas mana pon..
tp kc ketak ikut katogeri..



Rak paling atas..dan rak kedua..
kasut kerja kc..senang sebab kc ambik tiap pagi tak payah bongkok2 sangat..
ya..dua tingkat saja..itu pon banyak yang dah kena lempar dah..
ni pon ada yang kc akan buang lagi sebab kulit dah terkopak2..semak mata den memandangnya..

KC label siap supaya senang nak carik an letak balik.
OK.sekali lagi kc tegaskan (eeerr tegas konon) kc label kan tuh bukan kc tak nampak apa benda yang kc letak dalam tuh...kang ada orang tanya..nape label bagai kan dan memang tau sah2 la situ kasut ko. nape nak label2 segala... bukan apa..tujuan melebel tuh..adalah bila kasut tuh kita dah gunakan dah keluarkan dari tempatnya..so nanti senang untuk kita merujuk nak letak di tempatnya semula...takde la letak sepah2 pas guna tuh... kan..kan... Lagi2 bila kat rumah ko sorang jek rajin mengemas...ur other half tuh tak berapa kan?? ahahahahaha..label nih ko tujukan khas la untuk dia tuh...wakakkaka... harap korang paham penjelasan mak nenek yang panjang lebar nih...

KC tak marah..
tp ada suara2 sumbang plak..tanya..ekelehhh cam tuh pon nak label..
ikut aku la umah aku..ko apehal..ahahahahaha




 Rak ke 3 : kasut si manis..sport shoes dia..selipar..kasut semua susun satu baris jek
Ada gak tumpang kotak sasut dengan sandal mama dia..
tumpang jap ekk sayang...
hihihi

Rak ke 4 : kasut sukan yang kadan2 bawak keluar..itu pon kalau angin baik bawak la jalan2..ahahha..maklum jek laaaa..

Tak ke 5 : Kaut KC lagi kasut jalan2 makan angin..itu pon kalau rajin nak sarung kasut..kalau tak pakai selipar jek la jawabnya. so duduk bawah tak pe..

Rak paling bawah : Kasut kerja husben i..dia paling jarang tukar2 kasut..selalu pakai kasut yang sama jek..so letak bawah sekali..huhuhu..



Ini secara keseluruhannya...
Perasan tak... pintu bawah belah kiri dah tertanggal...
kesian kan..beli rak kasut murah gitu la..
tapi husben kc dah betolkan..
dah pasang engsel baru..
Gembira tak terkata...
terimakasih hubster...

Dah dulu ekkk..
nanti kc sambung lagi..
Thanks 4 reading...



L.O.V.E : jangan tanya la nape aku label2 bagai...ikut suke mak laaa...

6 comments:

  1. Kemas sedap mata memandang.
    Kasut cik hani pun byk dr husband, tu yg simpan kt bahagian rak kasut husband..tumpang gitu.hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. AAH cik hani....kasut mak2 nih biasanya memang akan melebih2 sampai melimpah2 kat bahagia yang lain..hehehehehe

      Delete
  2. alahai.....malu nk kasi KC tgk rak kasut kami...niat d hati nk mnyusun x sempat2....

    ReplyDelete
    Replies
    1. alaaa..malu apa..kita pon sama jek..kasut buruk2 jek ada..hihih..gigih menyusun gak..hehehe

      Delete
  3. wahhh kemas dan bersih...praktikal pulak tu...i loike!~ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tema kasih fizah...datang lagi ekk..hihh

      Delete

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....