Jun 24, 2013

Jerebu di Muar dan Ledang

Salam semuanya....


23 Jun 2013
Semua tau kot keadaan yang membimbangkan yang tengah melanda daerah Muar dan Ledang. Setakat hari nih bacaan IPU masih berada di tahap paling merbahaya iaitu 750. sangat merbahaya maknanya tuh.
MUdah2 an semua nih tak akan berpanjangan..Si manis pon dah batuk2 dan selsema..sekolah si manis pon dah cuti start minggu lepas ari Jumaat lagi. Member2 yang duduk muar pon dok msg2 kat fb kata bila lalu kat jambatan Muar tuh dah tak nampak sungai dah pon. jarak pengelihatan pon kurang dari 100m.. SubahanAllah...mudah2 an tak lama la keadaan nih.




dari minggu lepas lagi kc kat opis dah macam ksatria baja hitam dok pakai mask jek taknak kasi batuk..sebab kc klu batuk memang lambat nak baik..so sebelom kena baik kc cegah dulu...


 Sumber dari department of Environment pon mengatakan setakat kol 7pagi tadi IPU di tahap 700 lebih..



info dari Gerakan Pencemaran Alam Pejabat Daerah Muar pun mengatakan perkara yang sama..cuma bacaan yang berbeza. tapi masih dalam keadaan Sangat merbahaya..


Kami nih sesama opis dok sibuk la isnin esok keje ke cuti sebab PM dah umumkan Daerah muar dan Ledang dalam Keadaan DARURAT serta merta. so kecoh la kami nih samada cuti ke apa ke...Last2 sekali dalam kol 5 lebih gitu..opis bagi infoblas mengatakan ISNIN 24 Jun Cuti Darurat. Tapi KJ siap pesan lagi..cuti sehari jek tau..niat nak sambung cuti ke hape ke terpaksa di tunda sebab selasa dan rabu ada pendaftaran pelajar baru lak.. so simpan jek la cuti2 yang ada tuh okeh...



24 Jun 2013
Cuti darurat nih kc ambik peluang antar sang JHQ ke servis proton.. ada la masalahnya tuh..pantang mak dia dapat duit bonus ke tunggakan gaji ke..ada jek nak mengepawnya..huh...baru mak ko nih nak p beli basikal buat exercise.



Tengok kat Utusan Malaysia ni ari Alhamdulillah paras IPU dah menurun  ke angka 507 untuk daerah Muar. Mudah2 an ianya akan terus menurun dan turun lagi. Untuk kita semua mari la jaga kesihatan pastikan anak2 kita keluar rumah menggunakan mask ke apa ke. kan mencegah tu lebih baik dari mengubati. kalau dah sakit nanti payah plak nak buatnya. maklum la anak2 nih kan sensetif sikit.

ok dah dulu ya..nanti2 kc cite lagi..
thanks 4 reading..tata..



L.O.V.E : ujian Allah ada sebabnya.


No comments:

Post a Comment

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....