May 15, 2012

Aku yang menjadi 'DIA'

Salam Semuanya.....


Dulu...
aku sering marah2 bila 'dia' suruh itu ini...
belum habis satu 'dia' dah mula suruh yang lain lagi...
'Dia' tak habis2 memarahi dan tak langsung memahami jiwa muda kami....
Apa lah 'dia' ni.....

Hari2 aku usha baju si 'Dia'
Make sure baju hari nih dengan hari esok tak sama....
Ada jek benda yang tak kena....
budak nakal.....memang gitu la kerjenya....

Hari ini...
Aku menjadi 'dia'
Baru aku tahu perit jerihnya
Baju hari ni..Pastikan tak kan sama sentiasa.....kalau boleh sebulan lamanya...

Aku ingat mudah menjadi 'dia'...
Keluar pagi..pulang bila menjelang senja...
Menyuluh kegelapan yang kadang kala tiada cahayanya....
Gelap....Hambar...dan tidak bermaya...
Tapi cabaran tetap ditempuhi jua...
Kerana itu yang menjadi pegangan utama....
Itu janji kepada negara...
Itu janji kepada nusa bangsa....

KINI AKU BERGELAR GURU....CIKGU...atau apa saja.....




Selamat Hari Guru untuk semua guru2 yang pernah mengajar KC...jasa dan pengorbanan kalian tidak ternilai harganya. Terima kasih guru atas segala2 nya..Hanya Allah dapat membalasnya....

Di dedikasikan terutama kepada :
Cikgu2 Sekolah Tadika Kemas Kampung Parit Jawa Sanglang...
Cikgu2 Sekolah Kebangsaan Seri Anom, Parit Satu Sanglang..
Cikgu2 Sekolah Menengah Benut, Pontian
Cikgu2 Sekolah Teknik Perdagangan Johor Bahru
Pensyarah2 Politeknik Shah Alam (Jabatan Kejuruteraan Awam)
Penysarah2 UTHM (Fakulti Kej. Awam & Fakulti Pendidkan)

Semua geng2 Pensyarah di Kolej Komuniti Ledang dan semua guru yang ada di Muka bumi ini....Marilah kita sama2 membawa anak bangsa kita ke Mercu Jaya....Insyaallah...


L.O.V.E : HEPPI TEACHERS DAY UUUOOOLLLSSSSS........terima kasih Allah....

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....