Dec 4, 2009

kasih mama untuk nur : part 2

sambungan....
smp mana cerita aku tuh lupe lak...owh smp pakai baju pink kat tangkak tuh...

...aku pun relex2 la kat sepital tuh..dah tak sakit nak wat pe lagik..tapi still air ketuban keluar mencurah...doktor kat tangkak chek la...tapi yg bestnyer..kat tangkak tu takde pesakit pung kat wad besalin tuh..heran aku, tak de org beranak ke kat tangkak nih...aku letih tunggu..bila la perut nak start sakit..

kol 1tgh..tak sakit, kol 2 ptg..tak sakit..kol 3,4,5,6,7,8,9,10mlm..tak sakit gak..ah sudah...anak aku dalam perut ni nak memain ke hape? aku sambil tido2 la...mak dengan suami aku kejap2 datang tengok (pesakit aku sorg jek..so boeh suka2 hati datang)..doktor cakap klu dalam masa 12jam aku duduk kat tangkak tu tak deliver gak, aku kena transfer ke muar..sbb kat tangkak tak de pakar besalin..takut apa2 jadi..so dalam kol 12mlm tuh..aku pun naik la ambulan..first time tuh...perut pun dah rasa sakit sikit2...makin lama..makin sakit sebab dalam amlbulan terhentak2..husben aku folo dgn kereta dari belakang...mak aku sesama naek ambulan tuh...

dalam kol 12lebih smp la sepital muo...sakit dah mula rasa kuat..tapi masa tak tentu kadang 15minit ekali..kadang 20min sklai...smp jek aku terus kena chek dulu...ramai plak tu tgh tggu...perut dah mengeras2 jek...sakit tuhan aje yg tau..smp je aku nye turn...doktor lelaki india plak yang datang..alamak malu la dah la dokotr tu bujang la aku agak.sbb mude lagik, tapi sakit punye pasal..dah tak rase malu la sangat...lantak la...sepital gomen cam tu laaa...bila doktor chek..dah bukak 4cm, aku trus kena tolak dalam bilik besalin...ingatkan aku dah nak besalin..tunggu la dalam leber rum tuh..dengan sakit yang dah datang 15min sekali...doktor dengan misi pelatih kejap2 datang tengok aku dalam tuh..kol 4 pagi tuh doktor sekali lagi datang untuk cek jalan..6cm katanya(cek jalan 4jam sekali kata doktor tuh)..punye la lama..dah 4jam berlalu baru tambah bukaan 2cm jek..aku dah takleh tido sebab sakit dah kerap2 datang..

aku try nak mintak air kat misi tapi tak boleh sebab misi kata tak boleh la...diaorg takut kena operation..kan klu nak oprate kena puasa..lebih kurg cam gitu laaa...aku tahan kan gak sakit tu tanpa mengeluh kat misi..cuma megadu ngan suami aku je yang diberi izin untuk masuk setiap 1/2jam..(sbb lama sgt tak besalin)...


TO BE CONTINUE.....*cerita bersiri memang cam gini...sambung time climax..akakakak
tunggu.........!!!!

No comments:

Post a Comment

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....