May 17, 2016

KETAM MENGAJAR ANAK BERJALAN LURUS

Salam....


Sabtu 7 May 2016
Hari nih si manis sekolah......
ada Kem bistari solat katanya. Elok la tuh...belajar cara2 solat dan sebagainya..kat umah padah2 liat soh solat....ambik kat sekolah dengan cikgu takkan nak kata tak nak plak ekkkk??

dalam kol 11.15 kc dah tepacak depan sekolah memandangkan skolah tamat kol 11.30..
tak pe la awal sikit..mak yong kan jalan pelan..leh jalan pelan2 sambil tunggu dia..

Sambil menunggu tuh....
bersembang dengan sorang makcik nih...
dari soal keluarga sampai la soal rumah dan sebagainya....
beralih pada perut kc yang tengah memboyot nih....



makcik : bila besalin?
kc : tunggu tengah bulan insyaallah makcik...
makcik : anak keberapa?
kc : anak ke 2 cik.....
makcik : owhhhh anak pertama darjah berapa?
kc : darjah 1 dah.....
makcik : jauh jarak tuh...merancang ke?
kc : ehhh tak la makcik.... rezeki lambat sikit.....ni baru ada Alhamdulillah lah...
kc : acik tunggu sape?
Makcik : cucu...kesian mak dia kerja...acik jaga semua adik beradik dia...
kc : baiknya acik....
Makcik : anak makcik ada 5 orang no 4 dengan no 5 jarak 10 tahun...diaorang tuh tak rapat...tu la jarak2 sangt anak nih memang tak elok nanti diaorang tak rapat.
kc : ye ke cik...saya tak merancang....tapi lom ada rezeki...ni baru ada rezeki...mudah2an anak2 saya rapat nanti...ye la mana tau ada 2 jek..kalau tak rapat camana pulak...
Makcik : tu la dah lebih setahun anak makcik yang no 4 tuh tak balik....bergaduh dengan yang no 5 tuh....mentang2 la dah kawin dengan orang senang....kemain sombong dia sekarang.... (air mata dah mula bergenang)
kc : sabar la cik...
makcik : bini dia tu janda anak 1 staff nurse kat KL tuh.....dah kawin baru makcik tau duda dia dulu orang seberang. ..
kc : ye ke cik...takpe la takde jodoh dia...dah jodoh dia dengan anak acik....
makcik : kemain sombong lagi sekarang...cakap menengking2 kalau dengan adik beradik....dengan acik pon sama....asyik nak menang jek...(air mata dilap dengan hujung baju)
kc : sabar la cik...klu acik redha insyaallah dia sedar nanti...dia pon dah jadi bapak skang...nanti dia sedar la 2....
makcik : harap2 la..... acik tak pernah ajar cakap kasar2 masa diaorang kecik2 dulu.....apa la nasib acik....






*************************************************************
Perbualan terhenti setakat tuh sebab anak2 dah mula keluar dari kelas....kc melilau2 mata mencari mana si manis....

kc : lambat pulak anak saya keluar nih...
makcik : tu laaa...ada kerja tak siap la tu agaknya.... mata makcik nih tak nampak sangat.....cucu makcik yg gemuk tuh pon makcik tak cam dari jauh.
kc : (gelak jek la)





*************************************************************

kc : tu ha anak saya dah keluar.....ok cik saya jalan dulu.... (serentak dengan cucu makcik tuh)
makcik : (terjerit sedikit ) EHH GEMOK APASAL KO LEMBAB SANGAT.........(makcik tuh sound cucu dia)

kc  : ggggggrrrrcngrhtoweijsd.kpqoiruoiwhtij... (sebel dalam hati sambil berlalu pergi....)






*************************************************************






L.O.V E : ksimpulan apa yang korang boleh buat??? ke tak faham apa2....kc tinggalkan tanda tanya kat sini...boleh letak kat ruangan komen tentang kesimpulan korang....apa korang rasa?






3 comments:

  1. "acik tak pernah ajar cakap kasar2 masa diaorang kecik2 dulu.....apa la nasib acik...."
    "EHH GEMOK APASAL KO LEMBAB SANGAT.........(makcik tuh sound cucu dia)"


    kesimpulannya:
    hmmm.... acik acikk..
    this is what we call 'karma' cik.. (T_T)

    ReplyDelete
  2. What goes around, comes around (-_-")

    ReplyDelete

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....