Mar 3, 2011

CEMBURU....mengerat atau menggugat???

As salam...

salahkah aku cemburu???
mungkin ini pertanyaan yang sering kali muncul di kalangan wanita...
sedar atau tidak cemburu yang di dasari dengan sangkaan, tanpa bukti dan bersifat melampaui batasan akan jadi tercela atau akhirnya akan menyebabkan keretakan dalam hubungan....

Jom kita cekedautadakah pasangan kita @ diri kita sendiri tergolong dalam kreteria mereka2 yang kaki cemburu nih..



1. Pasangan anda / anda gemar menyelongkar dompet atau beg tangan anda - errr...akak selalu gak curik2 wallet my hubby sebab nak roket barang seringgit dua untuk beli sarpan pagi...bukan selongkar sebab nak tengok gambar sape yang ada terselit celah2 kad2 yang maha bertimbun tuh...(kadang2 dah alang2 tertengok tuh..apa salahnya cek sekali..) ahahahahah...kena batang hidung aku...

2. Pasangan anda / anda sukar mempercayai apa sahaja alasan yang diberikan - korang pikirla kadang2 alasan tuh cam alasan dak sekolah darjah 3..macamana la kita nih nak pecaya..klu nak bohong kucing ke, tapir ke..takpe la jugak..ni nak tipu surirumah yang berpangkat 1 dalam SPM...mana boleh...ahahahah

3. Anda / pasangan terpaksa melaporkan pergerakan sepanjang masa.. - Payah la klu cam gini...jap2 nak bagi tau...saya kat toilet, jap lagi bagi tau, saya kat kedai makan, jap lagi bagi tau lagi..saya tengah mandi..mati la wehhhhh....boleh la kalau nak bagi tau apa perkara yang dibuat..tapi berpada2 la sebab kepada pasangan jarak jauh seperti akak nih ha.,,perhubungan sepanjang minggu hanya di talian telefon sahaja...seboleh2 nya klu bangun tidur tuh...msg la hubby masing2..."sayang...terima kasih kejut kan saya solat subuh tadi" klu waktu nak tidur tuh..."sayang..saya nak tidur dah nih..nanti saya mimpikan awak k"...dan sebagainya....tak salah kan??? terasa makin manis perhubungan.....

4. Pasangan / anda tidak gemar mengikut ke majlis sosial - konon2 anda /pasangan paling hensem semalaya..sbb tuh pasangan / anda tak sanggup nak tengok bila salah seorang berborak dengan orang lain..takut terpikat kononnya...klu akak selagi hubby kata boleh ikut..laju jek pasang badan pas tu selit dalam kereta...tak boleh tinggal..hehehehe dengan kata nama lain pantang dipelawa..kadang2 tak payah pelawa pon offer diri..

5. Suka mencuri peluang menuduh yang bukan2 - hmmm..lambat balik kerja..tuduh pegi dating dengan awek seopis, walhal kawan tuh kena overtime sebab kawan sepejabat dia masuk sepital beranak petang tadi...baju bau wangi kata skandal dengan seketeri opis, walhal lepas semayang jumaat tadi depa pakat2 g KLCC try minyak wangi keluaran terbaru..pakar sembur sorang sikit...nasib la badan kepada anda2 yang mangsa kena tuduh tuh...


cuba2 la periksa...adakah kita tergolong dalam kalangan ciri2 di atas...klu rasanya terpalit banyak sangat ciri2nya...kurang2 kan lah...sukarnya menjadi seorang insan sempurna di mata seseorang yang dikasihi, cemburu yang terlalu sedikit dikata tidak mengambil berat...bila terlebih pula dikatakan terlalu mengongkong...tepuk dada tanyalah iman anda semua...

L.O.V.E : hubby i mintak maaf,,,banyak betol ciri tu terpalit kat i...ahahahahah...jangan sukar mengucapkan maaf.....lebih2 lagi bila perlu..

5 comments:

  1. xdak dalam senarai pun... kih3~

    ReplyDelete
  2. salam...
    kena kat aku yg no 1 je... suka selongkar beg duit/ handphone hubby aku.... hahahahaha... dah mcm polis aku nie.... yg lain2 jarang2 buat....

    Jd apa la maknanya tu????

    ReplyDelete
  3. harz : ahahahaah....bab tuduh2 tu bukan selalu gak ke...kita kan sama2 tuduh mereka..ahahahahahahahha...

    ReplyDelete
  4. akakakakakaka..... betul gak eh.... aku lupa plak aku suka tuduh2.....

    ReplyDelete
  5. aku satu pun takde ni.... aku yg tak cemburu atau aku yg tak de perasaan? kakakkka

    ReplyDelete

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....