May 11, 2010

syurga ....

salam blogger.....
keringan berganda
aku pasti ini bukan apa2 untuk sesiapa.....
keriangan biasa pada mereka..
series...gembira dikurniakan tuhan best buddy makan2..yang paling spoting dalam dunia..gembira si dia adalah kawan ketika suka dan duka...gembira kerana si dia memahami tekak isteri yang kadang2 melampaui batasan...(eleh...sama kot..sbb selalunya si dia yang kasi licin..hehehehe)

jom layannnn..aktiviti makan2...fuhhh...

air bandung + ari sirap cincau...aku memang la tak minat cincau pada mulanya..tapi kena sirap cincau kat LASKA SHAKE, KLuang Mall nih...terus terminat lak...tak manis sangat..sedang2..pandai anak dara yang tukang buat air tuh..hehehe


yang nih..my family fav. menu makan sarapan paling best setakat nih..nasi lemak ayam + tomyam berganda...gila banyak udang..smp tak larat nak abiskan..
lokasi : PONTIAN, depan SEKOLAH SDAHA..simpang 3 ke sekolah Arab Pontian, Jalan Parit Mesjid


yg ni kat mana2 pon ada...tangkak pon dah ada...seiesli..ni kakak aku nyer fav food..tak tau la apa yang dia suka sangat...tiap kali balik kg..ke PIZZA HUT ni la dia ayak kami anak beranak...

again...LAKSA SHAKE..Kluang Mall..
MEE Kari dia extra sedap seriesss banget....walau harga semangkok dah cecah RM10..tapi puas hati sangat2...

apa yang korang tau pasal makanan nih..ni la fav penyanyi idaman malaya..CT NURHALIZA...coklat stoberi...aku jumpe ni kat SOGO, KL time jenjalan carik makan dengan MR hubby...cari kasut kerja kunun...sebatang RM4.50 tapi 3 batang RM12..boleh la sedap gak la..manis2 masam...

ni aku melantak ngan mr. hubby kat JUSCO MElaka yang kat bandar tuh...alaaa yang kitchen dia meletop satu masa dulu...kedai nama SEE U village steamboat..fuhhh walau hanya cecah sambal belacan dengan bawang putih goreng..mmg terangkat...ni menu 4 orang sebenarnya...tapi aku n mr hubby gagah habiskan sebab nak rasa tiram yang 2ketol tuh...

raja apa...raja buah....haaa..ni mr hubby nyer fav. aku boleh la layan...tapi tak leh banyak sangat..yang ni durian mmg best..tak manis sangat..manis2 pahit...makan tak la terlalu muak sangat..beli time sizen musim durian yang lepas..baru teruplod jam nih...

ahahahaha...ni pinggan yang dah licin aku sental...makan kat RADIX CHICKEN HOUSE...boleh tahan sedap dia nyer chicken chop..aku suka sangat...dari kita agung2 kan produk israil..baik kita makan produk orang melayu..bantu rakyat negara sendiri, ..ni adalah salah satu produk HPA industries...lokasi : DEPAN KLUANG MALL...untuk cawangan yang lain sila la serch kat google k..


ni la antara keseronokan makan2 aku n family..mostly dengan mr hubby ku ler..sebab taim makan dengan dia aku rasa best sangat.. (sbb aku tak bayar) heheheehehe..tak jugak..tapi sebab mr hubby tak suka tinggalkan makanan tak habis...kesian awan..hehehe..so bila habis makan, kita tak rasa membazir la kan?? 

L.O.V.E : kerana aku sentiasa bahagia disisinya...terima kasih YA ALLAH!!

2 comments:

Terima kasih ler...sebab komen... :) jangan segan2 singgah ler selalu yek...tq bebeh....